שאלת השאלות! איך אנשים בלי ניסיון תעסוקתי יכולים להשתלב בעבודה?

אחת הבעיות הידועות היא שלא ניסיון תעסוקתי קשה מאוד למצוא עבודה, מצד שני ללא עבודה לא ניתן לצבור ניסיון תעסוקתי - אז איך יוצאים מהמבוך הזה? אספנו עבורכם כמה המלצות להתמודדות עם אתגר החוסר בניסיון תעסוקתי

ראשית, עליכם לדעת שאם שלחתם קורות חיים למשרה שנראית לכם מתאימה(גם אם אין לכם בדיוק את הניסיון הנדרש בתפקיד) והמעסיק זימן אתכם לראיון עבודה, מסתבר שהוא עבר על קורות החיים שלכם, ראה מהו הניסיון התעסוקתי שלכם, ובכל אופן החליט שיש טעם לזמן אתכם לראיון, אז כנראה שיש סיבה לכך וניתן יהיה להתגבר על חוסר הניסיון שלכם.
הצטרפו לקבוצת הווצאפ של 'עבודות לחרדים' וקבלו עדכון ראשונים על המשרות החדשות 👈 https://jbh.org.il/?p=7719

קרדיט תמונה – .freepik

בראיון העבודה חשוב להדגיש את כישורי ההעברה שלכם. גם אם אין לכם ניסיון ישיר בתחום, ייתכן שיש לכם את הכישורים הרלוונטיים לתפקיד.

לדוגמה, אם אתם מגישים מועמדות לעבודה בשיווק, תוכלו להדגיש את כישורי התקשורת שלכם, את היכולת שלכם לעבוד באופן עצמאי או את הניסיון שלכם עם מדיה חברתית.
התמקד בחינוך והכשרה שלכם. אם יש לכם תואר או הסמכה בתחום, הקפידו להדגיש את זה בקורות החיים שלכם ובמכתב המקדים שלכם. אתם יכולים גם לדבר על המיומנויות והידע שצברתם באמצעות החינוך וההכשרה שלכם.

השתלבות באמצעות התנדבות בתחום בו אתם רוצים לעבוד  אם אין לכם ניסיון תעסוקתי, אתם עדיין יכולים לצבור ניסיון על ידי מעורבות בפעילויות  התנדבות כאלה ואחרות הרלוונטיות לתחום שבו אתם מתעניינים לדוגמה, אם אתם מעוניינים בקריירה באחד מבתי החולים הגדולים בישראל תוכלו למצוא מגוון הזדמנויות לקיים פעילות התנדבות במסגרת ארגונים הפועלים בתוך בתי החולים, באופן כזה גם תכירו את מערך העבודה במקום העבודה אליו תרצו להגיע, וגם תרכשו ניסיון תעסוקתי רלוונטי.

רשת עם אנשים מהתחום. דברו עם אנשים שעוסקים בתחום שאתם מתעניינים בו וקבול את עצותיהם כיצד לפרוץ לענף. אתם יכולים גם לשאול אותם אם הם יודעים על משרות פתוחות או אם הם יהיו מוכנים להדריך אותכם
.
אחרי כל זה, וקיבלתם הזמנה לראיון עבודה חשוב שתהיו מוכנים לענות על שאלות על חוסר הניסיון שלכם. כשאתם מתראיין לעבודה, היו מוכן לענות על שאלות על חוסר הניסיון שלכם. היו כנים לגבי מצבכם, אך גם הדגישו את הכישורים והידע שיש לכם. אתם יכול גם לדבר על התוכניות שלך לצבור ניסיון בעתיד, וכיצד אתם מתכוונים לגבור על חוסר הניסיון שלכם בזמן קצר.

הצטרפו לקבוצת הווצאפ של 'עבודות לחרדים' וקבלו עדכון ראשונים על המשרות החדשות 👈 https://jbh.org.il/?p=7719

הנה כמה טיפים נוספים:

התאימו את קורות החיים שלכם לכל משרה ספציפית אליה אתה מגישים מועמדות. זה יעזור לכם להדגיש את הכישורים והניסיון הרלוונטיים ביותר עבור כל תפקיד.

תרגלו את כישורי הריאיון שלכם. ככל שתתרגלו יותר, כך תרגישו יותר בטוח כשאתם מתראיינים לעבודה.

אל תוותרו. זה עשוי לקחת קצת זמן למצוא עבודה, אבל אל תוותרו. המשיכו להגיש מועמדות למשרות וליצור נטוורקינג עם אנשים בתחום. בסופו של דבר, תמצא עבודה שמתאימה לכם.
הצטרפו לקבוצת הווצאפ של 'עבודות לחרדים' וקבלו עדכון ראשונים על המשרות החדשות 👈 https://jbh.org.il/?p=7719

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

התחברות לאתר